niedziela, 13 marca 2016

Niepubliczne Przedszkole Motylarnia w Poznaniu -OGIEŃ

PLAN PRACY TYGODNIOWEJ
PRZEDSZKOLE  Motylarnia
TERMIN :15-19.2016
NAUCZYCIEL: Jolanta Kaźmierczak 
TEMAT KOMPLEKSOWY: Ogień
CELE:
1.      Poznawczy: ZAPOZNANIE Z POZYTYWNĄ I NEGATYWNĄ ROLĄ OGNIA W ŻYCIU CZOWIEKA
2.      Kształcący: KSZTAŁCENIE UMIEJĘTBNOŚCI BUDOWANIA WYPOWIEDZI,  UTRWALANIE ZNAJOMOŚCI NUMERU ALARMOWEGO 112 ORAZ DO STRAŻY POŻARNEJ 998 ORAZ UMIEJĘTNOŚCI WZYWANIA POMOCY
3.      Wychowawczy: UWRAŻLIWIANIE NA ZACHOWANIE OSTROŻNOŚCI W SYTUACJACH KONTAKTU Z OGNIEM I SPRZYJAJĄCYCH POWSTAWANIIU OGNIA, WYRABIANIE SZACUNKU DLA PRACY LUDZI RÓŻNYCH ZAWODÓW

Dzień tygodnia
Poniedziałek
Wtorek
Środa
Czwartek
Piątek
Działania w kręgu
Słuchanie, rozmowa i nauka ze słuchu piosenki „Jedzie straż pożarna”’
Rozmowa „Czym zajmują się strażacy?”- stworzenie listy pytań do strażaków
Bhp poruszania się po drogach i w środkach komunikacji miejskiej, wycieczka do straży pożarne
„Ogień-dobry czy zły” w oparciu o wiersz „Jasny ogień”, doświadczenia z życia, doświadczenia z wizyty w straży pożarnej: gromadzenie argumentów i ich przeliczanie, porównywanie ilości
„Rytualny taniec ognia”-zajęcia metodą D.Dziamskiej Działania przez Ruch w oparciu o utwór Manuela De Falc
Zestaw zabaw ruchowych „Sprawny jak strażak”

PRACA W KĄCIKACH:
POMOCE
KĄCIK DARÓW
(MATEMATYCZNY, JĘZYKOWY)
KĄCIK TWÓRCZY
KACIK BADAWCZY
KĄCIK GOSPODARCZY
PIĄTEK
AKTYWNOŚĆ DZIECI
Ogień w życiu człowieka- układanie z darów kompozycji nt „Ogień wg pomysłów dzieci, rozmowa na temat prac
Wykonanie wozu strażackiego z wykorzystaniem rolek papieru toaletowego, kartonowych sylwet samochodu
Określanie cech ognia- dotykanie pojemnika(ciepło) , wąchanie,” Kiedy gaśnie płomień?”- doświadczenia ze zdmuchiwaniem, zakrywaniem słoikiem świeczki, spalanie kartki-popiół (dla chętnych rysowanie popoiołem )
Kolorowe galaretki-każda grupa miesza inny kolor galaretki- efekt końcowy: przygotowanie deserów z kolorowych galaretek : „Płomienny deser” (dekoracja bitą śmietaną z pojemnika-gaszenie ogniaJ)
Bezpieczeństwo przeciwpożarowe w przedszkolu-spotkanie ze specjalistą BHP, pokaz gaśnicy i sposobu jej działania, wyjść ewakuacyjnych, wzywanie pomocy-tel alarmowe



W ramach projektu Żywiołki zdobywaliśmy wiedzę o kolejnym po Ziemi i Wodzie żywiole- Ogniu. Wiemy już, że ogień jest dobry i potrzebny dla ludzi, ale może też być groźny.  Uczyliśmy się piosenki „Jedzie straż pożarna”, tańczyliśmy „Rytualny taniec ognia” Manuela de Falc, wykonaliśmy wozy strażackie, rysowaliśmy palcem i popiołem. Przygotowaliśmy galaretki do sporządzenia „ognistego deseru”, a także uczyliśmy się jak wzywać pomoc w przypadku zagrożenia. Dowiedzieliśmy się i sprawdziliśmy doświadczalnie czego potrzebuje ogień, by się palić. Odwiedził nas pan Tadeusz Fórmaniak, specjalista BHP, który pokazał jak działa gaśnica i przygotował dla nas specjalnie bardzo ciekawą prezentację. Zrobiliśmy też pouczający spacer po…przedszkolu. Znaleźliśmy gaśnice, symbole wyjścia awaryjnego, zobaczyliśmy system alarmowy oddymiania. Grupa Modraszków wybrała się także na wycieczkę do Jednostki Straży Pożarnej nr 5. Dyspozytor pełniący dyżur ogłosił przez mikrofon alarm! Alarm, bo przybyli przedszkolacy z MotylarniJ Na szczęście nie było prawdziwego wezwania do akcji, zatem strażacy mogli nam pokazać wozy strażackie, sprzęt i opowiedzieć o swojej pracy. A że strażak musi być dzielny, sprawny i wytrzymały, nasza wyprawa była udana mimo kapryśnej pogody i wędrówki na przystanek autobusowy.
Na koniec egzamin na strażaka-przedszkolaka  i odznaczeniaJ.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz