środa, 4 maja 2016

Niepubliczne Przedszkole "Duszek" Inowrocław - POWIETRZE

19 kwietnia wszystkie dzieci z Niepublicznego Przedszkola „Duszek” ubrały się w kolorze błękitnym.
Grupa 3-4 latki
Grupa 5- latki

1.      Wprowadzenie do zajęć:
Słuchanie wiersza pt. „Piotruś i powietrze” L.J. Kerna
- rozmowy na temat treści,
- próby określania przez dzieci cech powietrza (kolor, kształt, smak)
- wymienianie przez dzieci miejsc, w których znajduje się powietrze.
2.       Doświadczenia i eksperymenty:
- dzieci zatykając na krótką chwilę nosy, przekonały się, że powietrze jest niezbędne do życia,
- nadmuchiwanie balonów i podrzucanie ich  
- oglądanie powietrza w słoiku, butelce, woreczku foliowym
- sprawdzanie co jest potrzebne, żeby ogień się palił (doświadczenia ze świeczkami przykrytymi słoikami różnej wielkości),
- sprawdzanie jak zachowuje się balon na plastikowej butelce zanurzonej raz w zimnej raz w gorącej wodzie,
- sprawdzanie obecności powietrza w butelce poprzez zanurzenie jej w wodzie,
- oglądanie powietrza w różnych pojemnikach (powietrze nie ma stałego kształtu)
- zabawa z chusteczką- balansowanie chusteczką na palcu wskazującym, dmuchanie na chusteczkę tak, aby utrzymała się u góry.
- balonowa rakieta- napompowany balon, dzieci wypuszczają tak jak „rakieta”,
- tworzenie fal przy pomocy słomki w misce z wodą,
- dmuchanie przez słomkę na kolorowe piórka- próba utrzymania piórek jak najdłużej „w powietrzu”
      4. Plastyczne inspiracje – Dzieci przy pomocy woreczków foliowych napełnionych powietrzem wykonały farbkami pracę pt.,, Czyste powietrze wokół nas”.
5.  Żywioł w mojej okolicy – Dzieci wybrały się do ogrodu przedszkolnego. Dzieci sprawdzały co się będzie działo z paskami bibuły. Dzięki paskom dzieci określiły siłę oraz kierunek wiatru. Sprawdziliśmy również, czy powietrze jest czyste. Nakleiliśmy na tackę pasek taśmy i pozostawiliśmy w ogrodzie.
6.  Potrzebny i niebezpieczny –
- „Co i dlaczego dymi?” Dzieci wymieniają źródła dymu znajdujące się na planszy (dymy z kominów domów, fabryk, ognisk, pożary lasu, dym z samochodu, motoru, papierosa). Określanie ich koloru, gęstości, skutków dla człowieka i przyrody.
6. Żywioł w ruchu :
a) Swobodna interpretacja ruchowa do utworu „Wiosna” A. Vivaldiego z paskami bibuły
b) zabawy z chustą animacyjną- tworzenie wichury, a także delikatnego wiosennego wiatru.
c) utrzymanie balonu na chuście animacyjnej- delikatne poruszanie chustą.
d) W rytm muzyki szybkiej/ wolnej dzieci poruszały się po sali i łapały w woreczki foliowe powietrze. Następnie je zawiązywały i porównywały wielkość oraz szybkość spadania.  
Na koniec zajęć dzieci samodzielnie uzupełniły
KARTY UCZESTNIKA PROJEKTU „ŻYWIOŁKI” J

Marta Gwóźdź















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz