środa, 4 maja 2016

Przedszkole nr 48 z oddziałami integracyjnymi w Zabrzu - POWIETRZE

„Tygryski” z Przedszkola nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi - „Powietrze” :

1.    Tematyczny kącik.
Utworzyliśmy kącik „Żywiołek- Powietrze”, w którym umieściliśmy: pustą butelkę, nadmuchane baloniki, piórka, „tornado” w butelkach, wiatraczki i własnoręcznie zrobione latawce.

2.    Doświadczenia i eksperymenty:
·         Tworzyliśmy „Tornado” z: dwóch butek, płynu do naczyń oraz grubej taśmy.
·         Badaliśmy właściwości powierza: sprawdzaliśmy czy ma zapach, czy jest ciężkie czy lekkie a także szukaliśmy sposobów aby „zobaczyć” powietrze:
-za pomocą pustej butelki i wody sprawdzaliśmy czy powietrze jest w butelce,
-badaliśmy czy powietrze jest lekkie czy ciężkie: wrzucaliśmy do wody różne przedmioty (butelka, rękawek do pływania, balon) z „powietrzem” i bez niego następnie obserwowaliśmy, które z nich toną a które unoszą się na wodzie.

3. Plastyczne inspiracje:
·         Tworzyliśmy kolorowe prace plastyczne: rozdmuchiwaliśmy różnokolorową farbę na kartce papieru za pomocą słomek,
·         wykonaliśmy z liści i gałęzi, szpulek i sznurków latawce,
·         tworzyliśmy kolorowe wiatraki z papieru, pinezki, korka i słomki.

4. Potrzebny i niebezpieczny.
·         Dowiedzieliśmy się skąd bierze się tlen oraz dlaczego jest tak ważny w naszym życiu.
·         Oglądaliśmy bajkę „Nie taki prąd straszny”, z której dowiedzieliśmy się w jaki sposób można wykorzystać energię wiatru do wytworzenia prądu.
·         Poznaliśmy zagrożenia jakie może wytworzyć wiatr, oglądaliśmy filmik „Niebezpieczny wiatr”, z którego dowiedzieliśmy się jak powstaje trąba powietrzna oraz jakie zniszczenia może spowodować.

5. Żywioł w ruchu:
·         „Dmuchanie piórek”- wprawialiśmy w ruch kolorowe piórka, każdy z nas musiał tak długo dmuchać, żeby jak najdłużej utrzymać w powietrzu piórko.
·         „Taniec wiatru”- słuchaliśmy utworu Johannesa Brahmsa „Taniec węgierski”, otrzymaliśmy kolorowe  apaszki a następnie każdy z nas zamienił się w „wiatr” i poruszaliśmy się do zasłyszanej muzyki.
·         „Odgłosy wiatru”– podzieliliśmy się na trzy grupy i za pomocą rekwizytów: dmuchanie w butelki, gniecenie gazet i pocieranie foliowych torebek utworzyliśmy wietrzną orkiestrę.
·         Słuchaliśmy odgłosów wiatru: silnego, umiarkowanego i słabego oraz naśladowaliśmy sposób poruszania się do zasłyszanego odgłosu.



Opracowanie:
Katarzyna Blachucik,
Katarzyna Smęt,
Anna Ryrych,
Sabina Erm.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz