poniedziałek, 11 stycznia 2016

Niepubliczne Przedszkole "Duszek" Inowrocław - ZIEMIA.

1.      Tematyczny kącik – „Ziemia i jej mieszkańcy”- dzieci oglądały różnorodne albumy i encyklopedie. Starały się wyszukać informacji na temat zwierząt mieszkających na i pod ziemią.
2.      Doświadczenia i eksperymenty
J Dzieci oglądały i badały różne rodzaje ziemi. Dotykały gleby, piasku, żwiru, kamieni oraz węgla. Starały się je ze sobą porównać. Następnie próbowały rozpuścić je w wodzie (zdjęcie 07)
J „Ziemia kręci się wokół słońca” – Jedno dziecko (słoneczko) stało nieruchomo podczas, gdy inne dziecko (planeta Ziemia)  kręciło się wokół siebie oraz wokół  słońca. Dzieci dowiedziały się dlaczego mamy dzień- noc oraz różne pory roku (zdjęcie 05)
3.      Zapoznanie dzieci z wyglądem planety Ziemia.
J Poznawanie modelu kuli ziemskiej-globusa: wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz (zdjęcie 02) . Określanie przy pomocy szorstkiego globusa czego jest więcej na kuli ziemskiej: wody czy lądów (zdjęcie 03)
J Który to kontynent- Dzieci dopasowywały  kształty kontynentów  na  mapie świata (zdjęcie 04)
4.      Plastyczne inspiracje – Dzieci wykonały własną planetę Ziemia wykorzystując określone kolory wycinanek, które wskazały pracując z  globusem (zdjęcie 01, 08)   
5.      Żywioł w mojej okolicy – Dzieci wybrały się do przedszkolnego ogródka w celu poszukiwań różnego  rodzaju ziemi (glina, piasek, żwir)
6.      Potrzebny i niebezpieczny
J Dzieci obejrzały prezentację multimedialną na temat niebezpieczeństw związanych z żywiołem ziemi
J Dbamy o nasze środowisko –Dzieci przypomniały  zagrożenia dla środowiska przyrodniczego wynikające z niszczycielskiej działalności ludzi (Przypomnienie o konieczności wyrzucanie odpadów tylko w miejscach dozwolonych, segregacja odpadów, śmieci. Przypomnienie kolorów kontenerów do segregacji śmieci )
J Rozmowa z dziećmi na temat recyklingu (próba wyjaśnienia słowa przez dzieci- odwołanie się do wiadomości zdobytych podczas  wycieczki do Zakładu Recyklingu w Balczewie) oraz  przypomnienie o zbiórce makulatury i plastikowych nakrętek w naszym przedszkolu.
7.      Żywioł w ruchu –
J „Podarek od ziemi”- zabawa integracyjna. Nauczyciel mówi wierszyk, a dzieci ruchem i gestem odwzorowują na plecach kolegi jego treść.
„Do ziemi wpadło nasionko!
(Dzieci stukają palcem w plecy)
Najpierw ogrzało je słonko
(Dzieci układają na plecach obie dłonie i przytrzymują aż do odczucia ciepła)
Potem podlały je deszcze
(Dzieci delikatnie oklepują plecy opuszkami palców)
I słonko ogrzało jeszcze
(Dzieci układają na plecach obie dłonie i przytrzymują aż do odczucia ciepła)
Aż wyrósł badylek długi,
 (Dzieci rysują długą linię przez środek pleców)
Listek jeden i drugi
(Dzieci rysują listki)
I kwiat jak słońca promienie
(Dzieci rysują linie rozchodzące się promieniście)
To podarek od ziemi !
( Dzieci delikatnie głaszczą po plecach kolegę)
J „Ziemia- woda”- zabawa ruchowa
Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach. Gdy usłyszą hasło: Ziemia szybko siadają na ziemi (kolorowe obręcze), gdy usłyszą hasło: Woda: swobodnie biegają po niebieskim dywanie (zdjęcie 06) 

Na koniec zajęć dzieci samodzielnie uzupełniły KARTY UCZESTNIKA PROJEKTU „ŻYWIOŁKI” J
Marta Gwóźdź
Niepubliczne Przedszkole „DUSZEK”
Inowrocław











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz