poniedziałek, 11 stycznia 2016

Samorządowe Przedszkole na 145 im. Doliny Tęczy w Krakowie - ZIEMIA

Cykl zajęć nt. ŻYWIOŁKI-ZIEMIA  :
1 dzień
- Burzy mózgów w kole - „Co to jest Ziemia?”- dzieci podawały swoje ”definicje” tego słowa
-Oglądnęliśmy na laptopie  fragm. filmu „Początki Ziemi”, a potem omawialiśmy jak powstała nasza planeta,
- Przypięliśmy na tablicy obrazki przedstawiające naszą Ziemie
- Zatańczyliśmy taniec integracyjny „Taniec słońca” /wg Pedagogiki Zabawy/
- Przeprowadziliśmy zabawę badawczą „Wulkan”-dzieci poznały jak powstaje wulkan.
2 dzień
- Dzieci oglądnęły „Globus”- opisywały do widzą, poznały proporcje wody i lądu na naszej planecie
- Bawiliśmy się w trakcie zabawy ruchowej z elementami marszu „Na ratunek Ziemi”- dz. maszerowały energicznie trzymając w ręku gazetowe rurki, na przerwę w muzyce walczyły ze śmieciami.
-W trakcie zabawy badawczej „Ziemie- piasek” dzieci porównywały obydwa rodzaje gleby, rozpuszczały go w wodzie, próbowały same wyciągnąć wnioski
-Segregowaliśmy różne śmieci podczas zabawy klasyfikującej „Segregujemy śmieci” i rozmawialiśmy czy jest to ważne i dlaczego
- Poznaliśmy słownictwo nt. z j. angielskiego.
3 dzień
- Dzieci po wysłuchaniu opowiadania  „Opowieść Ziemi”  rozmawiały na temat wysłuchanego wiersza, wspólna analizowaliśmy – dlaczego na jednym obrazku Ziemia jest uśmiechnięta ? – dlaczego na drugim obrazku Ziemia jest taka smutna ? – kiedy my jesteśmy smutni i dlaczego? itp.
- Potem pobawiliśmy się  przy piosence „Bugi- Ługi”- utrwalaliśmy  strony: prawą-lewa
- Wykonaliśmy pracę plastyczną w dwóch zespołach- „Ziemia smutna” i „Ziemia wesoła”- najpierw mieszaliśmy farby aby, uzyskać smutne kolory , a potem malowaliśmy farbami w  2-ch zespołach na dużych arkuszach- prace zostały po wyschnięciu powieszone w szatni.
Dodatkowo mieliśmy ZAJĘCIA CERAMICZNE-   dzieci malowały  wcześniej wykonane przez nie odlewy z gipsu  o tematyce świątecznej.
4 dzień
SPOTKANIE ZE ZWIERZĘTAMI- STAWONOGI – przedszkolaki poznały zwierzęta: różne pająki w tym ptasznika, kraba, krewetkę, krocionoga, wije,
- Po spotkaniu dzieci rysowały zwierzątko, które najbardziej mu się podobało.
5 dzień
- Zabawa dydaktyczna „Jak możemy dbać o naszą Ziemię?” – dzieci przypinały na tablicy obrazki przestawiające różne zachowania ludzi: dobre  pod słoneczkiem, złe pod chmurką uzasadniając swój wybór
- Zabawa ruchowa  „Ziemia – powietrze – woda "- dzieci maszerowały  w rytm muzyki, na pauzę w muzyce nauczyciel prezentował obrazek zwierzątka. Dzieci pokazywały, gdzie żyje dane zwierzę: kucały – jeśli porusza się po ziemi, wspinały się na palce – jeśli potrafi latać, naśladowały dłonią fali– jeśli żyje w wodzie.
- Wyciszenie dzieci przy muzyce relaksacyjnej
- Zabawy piaskiem kinetycznym.


Temat był realizowany grudniu 2015r.  w grupie dzieci 3-4 letnich pod opieką nauczyciela Wioletty Jarosz.
  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz