W listopadzie i grudniu dzieci z
grupy II - 4 latki oraz z grupy IV- 6
latki uczestniczyły w zajęciach
dotyczących kolejnego modułu z czterech żywiołów – ZIEMIA.
Podczas zajęć wszystkie dzieci poznawały właściwości i rodzaje gleby, oglądały filmiki edukacyjne oraz prezentacje multimedialne a także obserwowały i badały Ziemię poprzez zabawy badawcze. Podczas zajęc dzieci miały mozliowść poznania rózne rodzaju ziemi: w postaci piasku, gliny, czarnej ziemi uniwersalnej, żwiru itp...
W grupie zorganizowano „Starszakowy dzień gleby.”.
Podczas zajęć wszystkie dzieci poznawały właściwości i rodzaje gleby, oglądały filmiki edukacyjne oraz prezentacje multimedialne a także obserwowały i badały Ziemię poprzez zabawy badawcze. Podczas zajęc dzieci miały mozliowść poznania rózne rodzaju ziemi: w postaci piasku, gliny, czarnej ziemi uniwersalnej, żwiru itp...
W grupie zorganizowano „Starszakowy dzień gleby.”.
Zabawy
badawcze:
1.Badamy
glebę z wykorzystaniem zmysłów: wzroku i węchu
Poznawanie rodzajów gleby: pył, piasek, żwir, kamienie poprzez dotyk i zapach. Próby odgadywania rodzajów gleby z wykorzystaniem węchu.
Wnioski:
Poznawanie rodzajów gleby: pył, piasek, żwir, kamienie poprzez dotyk i zapach. Próby odgadywania rodzajów gleby z wykorzystaniem węchu.
Wnioski:
•
Dzieci zauważyły, że Ziemia ma swój zapach, ich zdaniem
„nieprzyjemny”
•
Dzieci zauważyły także, że najprzyjemniejszy w dotyku jest
piasek i pył.
Podsumowując dzieci stwierdziły, iż
każdy rodzaj gleby można wykorzystywać w inny sposób np. piasek do zabawy,
ziemię do sadzenia kwiatów.
2.Co
się rozpuści?
Podczas tej zabawy, dzieci badały co się stanie jak do każdego rodzaju gleby dodadzą wodę.
Podczas tej zabawy, dzieci badały co się stanie jak do każdego rodzaju gleby dodadzą wodę.
Wniosek
:
•
Dzieci zauważyły, ze nie wszystkie rodzaje gleby się
rozpuszczaja w wodzie.
•
Dzieci stwierdziły, że kiedy dodamy do pyłu i piasku wodę to
powstaje „pacia”, „mazia”
3.
„Jaki ma kształt?”
Grupa obserwowała kształty, konsystencję różnych rodzajów gleby wykorzystaniem lup i mikroskopów.
Wnioski;
Grupa obserwowała kształty, konsystencję różnych rodzajów gleby wykorzystaniem lup i mikroskopów.
Wnioski;
•
Piasek jest podobny
do kryształków
•
Glina to taki twardy
pył
Zajęcia
plastyczne
1. Zadaniem dzieci było, narysować dowolny obrazek z wykorzystaniem powstałej podczas zajęcia „mazi”, (piasek z wodą)
2. Zadaniem grupy było stworzyć obrazek rysując w glinie.
1. Zadaniem dzieci było, narysować dowolny obrazek z wykorzystaniem powstałej podczas zajęcia „mazi”, (piasek z wodą)
2. Zadaniem grupy było stworzyć obrazek rysując w glinie.
3. Dzieci z młodszej grupy tworzyły,
na ziemi mandale z wykorzystaniem kamieni, małych szyszek oraz kolorowych
koralików.
Zabawy
ruchowe
Posągi z gliny - podczas grania muzyki dzieci improwizują ruchem jej treść, gdy muzyka cichnie zastygają w posągi
Kamyczkowe skoki – zadaniem dzieci było skakanie obunóż z wykorzystaniem „kolorowych kamyków” tak aby nie spaść w błoto
Posągi z gliny - podczas grania muzyki dzieci improwizują ruchem jej treść, gdy muzyka cichnie zastygają w posągi
Kamyczkowe skoki – zadaniem dzieci było skakanie obunóż z wykorzystaniem „kolorowych kamyków” tak aby nie spaść w błoto
Filmy
edukacyjne
Do realizacji tematu żywiołu jakim jest ziemia wykorzystane zostały filmiki edukacyjne:
Do realizacji tematu żywiołu jakim jest ziemia wykorzystane zostały filmiki edukacyjne:
•
Rodzaje gleby
•
Żywioł Ziemi
Krzyżówka
multimedialna
Jako wprowadzenie grupy w świat ziemi posłużyła krzyżówka multimedialna, w której dzieci rozwiązywały zagadki słowno obrazkowe.
Jako wprowadzenie grupy w świat ziemi posłużyła krzyżówka multimedialna, w której dzieci rozwiązywały zagadki słowno obrazkowe.
Prezentacje
multimedialne
Podczas zajęć dzieci oglądały prezentacje multimedialne wykonane przez n-la:
Podczas zajęć dzieci oglądały prezentacje multimedialne wykonane przez n-la:
•
Rodzaje gleby
•
Właściwości gleby
Podsumowujac realizacje kolejnego modułu ZIEMIA chciałam
podkreślić, iz kolejny żywioł przyniósł dzieciom wiele radości, były także
momenty zaskoczenia :) Jednak
najważniejsze było to, iż dzieci po raz kolejny świetnie bawiły sie podczas
różnorodnych zabaw badawczych związanych z ZIEMIĄ!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz