niedziela, 1 listopada 2015

Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej w Koziegłówkach - WODA

Sprawozdanie z pierwszego żywiołu –WODY


  1. W kąciku przyrody umieściliśmy plakat przedstawiający różne rodzaje wody np. morze, śnieg, również znalazły się tam książeczki tematyczne, które zostały dzieciom przeczytane np. legenda o morskim oku, w naszym kąciku znalazła się również gra „RYBKI” zadaniem dzieci było wyłowienie rybek ze stawu , były również puzzle i kolorowanki.
  2. Doświadczenia: -
-          „Rozpuści się czy nie?” (wykorzystane zostały sól, cukier kakao, piasek, kawa, ryż, szklanki i woda) zadaniem dzieci było sprawdzenie, które produkty się rozpuszczają a które nie.
-          „Ile się zmieści?” ( szklana, woda, monety) dzieci wrzucały monety do szklanki napełnionej wodą, ku zdziwieniu dzieci do szklanki z wodą zmieściło się o wiele więcej monet niż im się wydawało, że się zmieści.
-          „Papierowe kwiatki, magia wody” (wycięte kwiatki z zagiętymi płatkami, talerz z wodą) Papier składa się z drobnych włókien, gdy papier staje się mokry włókna pęcznieją i się prostują, dlatego płatki w kwiatkach się otworzyły.
-          „Kształt wody” dzieci z klas starszych zaprezentowały nam doświadczenie dotyczące kształtu wody. W zależności do czego nalewały wodę ta przyjmowała kształt danego naczynia stąd dzieci wyciągnęły wniosek, że woda przybiera kształt naczynia do którego jest wlana.
-          „ Lód topnieje” dzieci dzięki temu doświadczeniu dowiedziały się, że kostka lodu to zamarznięta woda.
-          „Bańki” dzieci puszczały bańki i mogły dzięki temu dowiedzieć się że bańka to również woda.
-          „Przelewanie wody” dzieci lały wodę do butelki umieszczonej wysoko na drzewie i obserwowały jak przelewa się na niższe poziomy.
  1. Do naszej pracy plastycznej użyliśmy: duży karton, klej i kolorowe plastikowe zakrętki. Wykonaliśmy wspólnie tęczę, dzieci najpierw segregowały zakrętki według koloru, przy okazji porównywaliśmy, których zakrętek jest najwięcej, których najmniej. Dzieci układały kolorami tęczę i przyklejały do kartony. A tęcza dlatego, ponieważ było to pierwsze skojarzenie dzieci z deszczem.
  2. Żywioł w mojej okolicy- niestety ze względu na pogodę udał nam się tylko spacer w czasie deszczu, ale poznawaliśmy również też żywioł na podstawie zdjęć, które dzieci przyniosły i które kojarzyły im się z naszym żywiołem. Dzieci omawiały swoje zdjęcia a mieliśmy zdjęcia przeróżne od morza, jeziora, stawu, rzeki jak również zdjęcia ze śniegiem , przy fontannie. Na podstawie zdjęć udało nam się poznać wodę w różnych odsłonach.
  3. Potrzebny i niebezpieczny- w zrealizowaniu tego punktu pomogła nam książeczka, gdzie Reksio  omawiał dzieciom jak w życiu człowieka jest potrzebna woda i jakie zjawiska występują, oraz opowiadaliśmy historię kropelki wody.
  4. Zabawy ruchowe- dzieci śpiewały i tańczyły piosenkę pada, deszczyk pada..., bawiły się również w zabawę gdzie jest moja kropelka ( szukały swoje pary). Zabawa taniec fal- dzieci naśladowały w rytm muzyki ruch fal. Zabawa „ Wodny odgłos” odgadywanie odgłosów wody z czego pochodzą (lanie wody konewką, poruszanie wody ręką, woda lecąca z kranu, dmuchanie słomką w wodę, przelewanie wody z jednego kubka do drugiego, szum morza).
  5. Zorganizowaliśmy również jeden specjalny dzień WODY w naszej szkole, wszystkie dzieci i nauczyciele ubrali się na kolor niebieski symbolizujący kolor wody. Dzieci starsze opowiedziały nam jak wygląda cząsteczka wody jak również odpowiedzieli nam na pytania:
  • Gdzie jest woda?
  • Komu jest potrzebna woda?
  • Jak powstaje deszcz?
  • Czy taki deszcz jest szkodliwy?
  • Skąd pochodzi woda z kranu?
  • Kto wie jak oszczędzać wodę?













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz