Sprawozdanie z pierwszego żywiołu –WODY
- W kąciku przyrody umieściliśmy plakat przedstawiający różne rodzaje wody np. morze, śnieg, również znalazły się tam książeczki tematyczne, które zostały dzieciom przeczytane np. legenda o morskim oku, w naszym kąciku znalazła się również gra „RYBKI” zadaniem dzieci było wyłowienie rybek ze stawu , były również puzzle i kolorowanki.
- Doświadczenia: -
-
„Rozpuści się czy nie?” (wykorzystane zostały sól,
cukier kakao, piasek, kawa, ryż, szklanki i woda) zadaniem dzieci było
sprawdzenie, które produkty się rozpuszczają a które nie.
-
„Ile się zmieści?” ( szklana, woda, monety) dzieci
wrzucały monety do szklanki napełnionej wodą, ku zdziwieniu dzieci do szklanki
z wodą zmieściło się o wiele więcej monet niż im się wydawało, że się zmieści.
-
„Papierowe kwiatki, magia wody” (wycięte kwiatki z
zagiętymi płatkami, talerz z wodą) Papier składa się z drobnych włókien, gdy
papier staje się mokry włókna pęcznieją i się prostują, dlatego płatki w
kwiatkach się otworzyły.
-
„Kształt wody” dzieci z klas starszych zaprezentowały
nam doświadczenie dotyczące kształtu wody. W zależności do czego nalewały wodę
ta przyjmowała kształt danego naczynia stąd dzieci wyciągnęły wniosek, że woda
przybiera kształt naczynia do którego jest wlana.
-
„ Lód topnieje” dzieci dzięki temu doświadczeniu
dowiedziały się, że kostka lodu to zamarznięta woda.
-
„Bańki” dzieci puszczały bańki i mogły dzięki temu
dowiedzieć się że bańka to również woda.
-
„Przelewanie wody” dzieci lały wodę do butelki umieszczonej
wysoko na drzewie i obserwowały jak przelewa się na niższe poziomy.
- Do naszej pracy plastycznej użyliśmy: duży karton, klej i kolorowe plastikowe zakrętki. Wykonaliśmy wspólnie tęczę, dzieci najpierw segregowały zakrętki według koloru, przy okazji porównywaliśmy, których zakrętek jest najwięcej, których najmniej. Dzieci układały kolorami tęczę i przyklejały do kartony. A tęcza dlatego, ponieważ było to pierwsze skojarzenie dzieci z deszczem.
- Żywioł w mojej okolicy- niestety ze względu na pogodę udał nam się tylko spacer w czasie deszczu, ale poznawaliśmy również też żywioł na podstawie zdjęć, które dzieci przyniosły i które kojarzyły im się z naszym żywiołem. Dzieci omawiały swoje zdjęcia a mieliśmy zdjęcia przeróżne od morza, jeziora, stawu, rzeki jak również zdjęcia ze śniegiem , przy fontannie. Na podstawie zdjęć udało nam się poznać wodę w różnych odsłonach.
- Potrzebny i niebezpieczny- w zrealizowaniu tego punktu pomogła nam książeczka, gdzie Reksio omawiał dzieciom jak w życiu człowieka jest potrzebna woda i jakie zjawiska występują, oraz opowiadaliśmy historię kropelki wody.
- Zabawy ruchowe- dzieci śpiewały i tańczyły piosenkę pada, deszczyk pada..., bawiły się również w zabawę gdzie jest moja kropelka ( szukały swoje pary). Zabawa taniec fal- dzieci naśladowały w rytm muzyki ruch fal. Zabawa „ Wodny odgłos” odgadywanie odgłosów wody z czego pochodzą (lanie wody konewką, poruszanie wody ręką, woda lecąca z kranu, dmuchanie słomką w wodę, przelewanie wody z jednego kubka do drugiego, szum morza).
- Zorganizowaliśmy również jeden specjalny dzień WODY w naszej szkole, wszystkie dzieci i nauczyciele ubrali się na kolor niebieski symbolizujący kolor wody. Dzieci starsze opowiedziały nam jak wygląda cząsteczka wody jak również odpowiedzieli nam na pytania:
- Gdzie jest woda?
- Komu jest potrzebna woda?
- Jak powstaje deszcz?
- Czy taki deszcz jest szkodliwy?
- Skąd pochodzi woda z kranu?
- Kto wie jak oszczędzać wodę?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz