niedziela, 8 listopada 2015

Przedszkole nr 34 z oddziałami integracyjnymi w Zabrzu - WODA

Grupa Tygryski i Kangurki

Realizując projekt grupy Tygrysków i Kangurki realizowały następujące zagadnienia:
1.      Stworzyliśmy kącik żywiołu. Dzieci zaproponowały by w kąciku znalazły się: zdjęcia żywiołka, butelka wody, kaczuszka do kąpieli, karty z kartoteki przyrodniczej związane z wodą m.in. zwierzęta wodne i elementy pogody takie jak deszcz, mgła czy grad. W kąciku pojawił się też nasz eksperyment z kwiatami: sprawdzaliśmy czy kwiaty potrzebują wody; zabarwiliśmy wodę atramentem i sprawdzaliśmy jak woda barwi kwiaty.
2.      Wykonaliśmy następujące eksperymenty:
·         Sprawdzaliśmy jaki kształt ma woda – wlewaliśmy wodę miarką do różnych naczyń.
·         Sprawdzaliśmy kolor wody – wlewaliśmy różne kolory do wody i sprawdzaliśmy do się stanie, mieszaliśmy kolory.
·         Sprawdzaliśmy smak wody – próbowaliśmy wody bez dodatków, następnie dodaliśmy do jednego kubka cukru, a do drugiego soli i próbowaliśmy odgadnąć smaki.
·         Co pływa co tonie – sprawdzaliśmy , które przedmioty zatoną.
3.      Działaliśmy również plastycznie, zrobiliśmy :
·         obrazki z rozdmuchiwanych kropelek
·         deszczowy chmurki
·         niebieskie obrazki malowane paluszkami
4.      Szukając wody w okolicy :
·         Spacerowaliśmy po okolicy szukając wody
·         Wybraliśmy się na wycieczką do Miejskiego Ogrodu Botanicznego w Zabrzu gdzie znaleźliśmy oczko wodne i staw.
·         Dzieci wraz z rodzicami spacerowały po okolicy i szukały wody. Dzieci znalazły: basen kryty, rzekę Czarniawkę, rzekę Kłodnicę i rzekę Bytomkę.
5.      Przedszkolaki dowiedziały się, że woda potrzebna jest nam do życia. Wiedzą też , że woda może być niebezpieczna dlatego poznały m.in. pracę ratownika. Dowiedzieliśmy się jak bezpiecznie zachować się nad wodą.
6.      Bawiliśmy się również z żywiołem wody:
·         Tańczyliśmy z szarfami naśladując płynącą rzekę
·         Ruszaliśmy się w rytm piosenki „rzeczka”
7.      Inne aktywności:
·         Zabawy sensoryczne z wodą sprawiły nam dużo frajdy
·         Oglądaliśmy pokaz fontann i świateł
·         Odszukiwaliśmy wody na ilustracjach
·         Uczyliśmy się prawidłowo myć ręce i robiliśmy pianę.
·         Wyławialiśmy z wody różne przedmioty
·         Poznawaliśmy zwierzęta wodne
·         Pojawiło się u nas akwarium, a w nim rybka.


Grupa króliczki
Realizując projekt króliczki realizowały następujące działania
1.      Kącik żywiołków – znalazły się w nim elementy, które kojarzą się dzieciom z wodą: Butelka wody, mydło, parasol, konewka.
2.      Eksperymenty i doświadczenia:
·         Sprawdzenie co dzieje się z wodą gdy dodamy do niej różne płyny np. mydło
·         Sprawdzanie jak woda spływa po parasolu
·         Sprawdzanie jaką woda ma temperaturę i dowiedzieliśmy się, że woda ma 3 stany skupienia.
3.      Działania plastyczne : malowaliśmy parasole oraz deszcz
4.      Woda w okolicy: Szukaliśmy wody w przedszkolu, w naszym ogrodzie oraz w Miejskim Ogrodzie Botanicznym. Znaleźliśmy : zupę, konewkę, wodę w kranie, kałuże, rosę, staw, wodospad, deszcz i mgłę.
5.      Potrzebna i niebezpieczna. Dzięki naszym zabawą odkryliśmy, że woda potrzebna nam jest do picia, do mycia, do podlewania kwiatów. Nauczyliśmy się też, że woda może być niebezpieczna np. podczas powodzi, niebezpiecznych zabaw podczas wakacji lub na lodzie.
6.      Zabawy z żywiołem: zabawy do piosenki deszczowej z wykorzystaniem parasoli.
7.      Inne aktywności:
·         Mycie rąk i tworzenie piany
·         Śpiewanie piosenki o wodzi
·         Picie wody
·         Przelewanie wody do różnych naczyń












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz