niedziela, 1 listopada 2015

Zespół Szkół z oddziałami integracyjnymi w Tychach -WODA

Sprawozdanie z realizacji projektu "Żywiołki- Woda" w grupie "Pszczółki"

  Na początku naszej przygody z "Żywiołkami " przedszkolaki zostały zapoznane z listem nadesłanym od ŻYWIOŁÓW oraz rozwiązały zagadkę , która podpowiedziała dzieciom od jakiego żywiołu rozpoczniemy naszą przygodę. Rozwiązaniem jakie podały dzieci była - woda. Następnie zostały dzieciom rozdane  imienne karty uczestnika, dzięki którym mogą zbierać naklejki za uczestnictwo w zabawach z żywiołami.
Wspólnie z dziećmi założyliśmy na potrzeby projektu Kącik małego badacza - w którym znalazły się tace , lupy, lejki , szklane pojemniki, plastikowe pojemniki oraz różne przedmioty do doświadczeń. Wśród różnych rzeczy nie zabrakło różnych edukacyjnych obrazków pozwalających utrwalić  między innymi: pod jaką postacią może być woda. Dzieci miały okazję do eksperymentowania: przelewania wody , mieszania różnych produktów z wodą. Obserwacji co się rozpuszcza , co pływa , a co tonie. Sprawdzaliśmy właściwości wody określając smak, zapach, kolor. Wspólnie zastanowiliśmy się jaka może być woda np. po zmieszaniu z solą, cukrem. Odpowiedzi jakich głownie udzielały dzieci to : zimna, gorąca, ciepła   Dzieci miały okazję poszukać kropel wody podczas spaceru znalazły ją na liściach,
w kałuży i na ogrodzeniu wokół szkoły. Miały okazję tworzyć pracę plastyczną związaną
z deszczem za pomocą pasteli olejnych  z wykorzystaniem elementów Edukacji Kinezjologicznej i metody origami Doroty Dziamskiej.
Podczas naszego spotkania nie zabrakło znalezienia odpowiedzi jak dbać o wodę i dlaczego czasem może być ona niebezpieczna. Na zakończenie naszej przygody szukaliśmy odgłosów jakie może wydawać woda. Bawiliśmy się  z szarfami imitującymi kałuże.
Temat wody dostarczył naszym przedszkolakom wielu doświadczeń ,niestety z braku czasu nie mogliśmy zrealizować wszystkich jej aspektów ,ale z pewnością do tematu wody powrócimy przy okazji Światowego Dnia Wody w marcu. Serdecznie Pozdrawiamy Pszczółki



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz