1.
Tematyczny kącik – „Ziemia i jej mieszkańcy”- dzieci oglądały różnorodne
albumy i encyklopedie. Starały się wyszukać informacji na temat zwierząt
mieszkających na i pod ziemią.
2.
Doświadczenia i eksperymenty
J Dzieci oglądały i
badały różne rodzaje ziemi. Dotykały gleby, piasku, żwiru, kamieni oraz węgla.
Starały się je ze sobą porównać. Następnie próbowały rozpuścić je w wodzie
(zdjęcie 07)
J „Ziemia kręci się
wokół słońca” – Jedno dziecko (słoneczko) stało nieruchomo podczas, gdy inne
dziecko (planeta Ziemia) kręciło się
wokół siebie oraz wokół słońca. Dzieci
dowiedziały się dlaczego mamy dzień- noc oraz różne pory roku (zdjęcie 05)
3.
Zapoznanie
dzieci z wyglądem planety Ziemia.
J Poznawanie modelu kuli
ziemskiej-globusa: wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz (zdjęcie 02) . Określanie
przy pomocy szorstkiego globusa czego jest więcej na kuli ziemskiej: wody czy
lądów (zdjęcie 03)
J Który to kontynent- Dzieci
dopasowywały kształty kontynentów na mapie
świata (zdjęcie 04)
4.
Plastyczne inspiracje – Dzieci wykonały własną planetę Ziemia wykorzystując
określone kolory wycinanek, które wskazały pracując z globusem (zdjęcie 01, 08)
5.
Żywioł w mojej okolicy – Dzieci wybrały się do przedszkolnego ogródka w
celu poszukiwań różnego rodzaju ziemi
(glina, piasek, żwir)
6.
Potrzebny i niebezpieczny
J Dzieci obejrzały
prezentację multimedialną na temat niebezpieczeństw związanych z żywiołem ziemi
J Dbamy o nasze środowisko –Dzieci
przypomniały zagrożenia dla środowiska
przyrodniczego wynikające z niszczycielskiej działalności ludzi (Przypomnienie
o konieczności wyrzucanie odpadów tylko w miejscach dozwolonych, segregacja
odpadów, śmieci. Przypomnienie kolorów kontenerów do segregacji śmieci )
J Rozmowa z dziećmi na temat
recyklingu (próba wyjaśnienia słowa przez dzieci- odwołanie się do wiadomości
zdobytych podczas wycieczki do Zakładu
Recyklingu w Balczewie) oraz przypomnienie
o zbiórce makulatury i plastikowych nakrętek w naszym przedszkolu.
7.
Żywioł w ruchu –
J „Podarek od ziemi”-
zabawa integracyjna. Nauczyciel mówi wierszyk, a dzieci ruchem i gestem
odwzorowują na plecach kolegi jego treść.
„Do ziemi wpadło nasionko!
(Dzieci stukają palcem w plecy)
Najpierw ogrzało je słonko
(Dzieci układają na plecach obie dłonie i przytrzymują aż do odczucia
ciepła)
Potem podlały je deszcze
(Dzieci delikatnie oklepują plecy opuszkami palców)
I słonko ogrzało jeszcze
(Dzieci układają na plecach obie dłonie i przytrzymują aż do odczucia
ciepła)
Aż wyrósł badylek długi,
(Dzieci rysują długą linię przez
środek pleców)
Listek jeden i drugi
(Dzieci rysują listki)
I kwiat jak słońca promienie
(Dzieci rysują linie rozchodzące się promieniście)
To podarek od ziemi !
( Dzieci delikatnie głaszczą po plecach kolegę)
J „Ziemia- woda”- zabawa
ruchowa
Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach. Gdy usłyszą hasło: Ziemia
szybko siadają na ziemi (kolorowe obręcze), gdy usłyszą hasło: Woda: swobodnie
biegają po niebieskim dywanie (zdjęcie 06)
Na koniec zajęć dzieci samodzielnie
uzupełniły KARTY UCZESTNIKA PROJEKTU „ŻYWIOŁKI” J
Marta
Gwóźdź
Niepubliczne
Przedszkole „DUSZEK”
Inowrocław
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz