Cykl
zajęć nt. ŻYWIOŁKI-ZIEMIA :
1
dzień
-
Burzy mózgów w kole - „Co to jest Ziemia?”- dzieci podawały swoje ”definicje”
tego słowa
-Oglądnęliśmy na
laptopie fragm. filmu „Początki Ziemi”,
a potem omawialiśmy jak powstała nasza planeta,
- Przypięliśmy na
tablicy obrazki przedstawiające naszą Ziemie
-
Zatańczyliśmy taniec integracyjny „Taniec słońca” /wg Pedagogiki Zabawy/
- Przeprowadziliśmy zabawę badawczą „Wulkan”-dzieci
poznały jak powstaje wulkan.
2
dzień
-
Dzieci oglądnęły „Globus”- opisywały do widzą, poznały proporcje wody i lądu na
naszej planecie
-
Bawiliśmy się w trakcie zabawy ruchowej z elementami marszu „Na ratunek Ziemi”- dz. maszerowały
energicznie trzymając w ręku gazetowe rurki, na przerwę w muzyce walczyły ze
śmieciami.
-W
trakcie zabawy badawczej „Ziemie- piasek” dzieci porównywały obydwa rodzaje
gleby, rozpuszczały go w wodzie, próbowały same wyciągnąć wnioski
-Segregowaliśmy
różne śmieci podczas zabawy klasyfikującej „Segregujemy śmieci” i rozmawialiśmy
czy jest to ważne i dlaczego
-
Poznaliśmy słownictwo nt. z j. angielskiego.
3
dzień
- Dzieci po wysłuchaniu opowiadania „Opowieść Ziemi”
rozmawiały na temat wysłuchanego
wiersza, wspólna analizowaliśmy – dlaczego na jednym obrazku Ziemia jest
uśmiechnięta ? – dlaczego na drugim obrazku Ziemia jest taka smutna ? – kiedy
my jesteśmy smutni i dlaczego? itp.
- Potem pobawiliśmy się przy piosence „Bugi- Ługi”- utrwalaliśmy strony: prawą-lewa
- Wykonaliśmy pracę plastyczną w dwóch zespołach- „Ziemia
smutna” i „Ziemia wesoła”- najpierw mieszaliśmy farby aby, uzyskać smutne
kolory , a potem malowaliśmy farbami w
2-ch zespołach na dużych arkuszach- prace zostały po wyschnięciu
powieszone w szatni.
Dodatkowo mieliśmy ZAJĘCIA CERAMICZNE- dzieci
malowały wcześniej wykonane przez nie odlewy
z gipsu o tematyce świątecznej.
4
dzień
SPOTKANIE ZE
ZWIERZĘTAMI- STAWONOGI – przedszkolaki poznały zwierzęta: różne pająki w tym
ptasznika, kraba, krewetkę, krocionoga, wije,
-
Po spotkaniu dzieci rysowały zwierzątko, które najbardziej mu się podobało.
5
dzień
-
Zabawa dydaktyczna „Jak możemy dbać o naszą Ziemię?” – dzieci przypinały na
tablicy obrazki przestawiające różne zachowania ludzi: dobre pod słoneczkiem, złe pod chmurką uzasadniając
swój wybór
- Zabawa
ruchowa „Ziemia – powietrze – woda” "- dzieci maszerowały w rytm muzyki, na pauzę w muzyce nauczyciel
prezentował obrazek zwierzątka. Dzieci pokazywały, gdzie żyje dane zwierzę:
kucały – jeśli porusza się po ziemi, wspinały się na palce – jeśli potrafi latać,
naśladowały dłonią fali– jeśli żyje w wodzie.
- Wyciszenie dzieci przy muzyce relaksacyjnej
- Wyciszenie dzieci przy muzyce relaksacyjnej
- Zabawy
piaskiem kinetycznym.
Temat był realizowany grudniu
2015r. w grupie dzieci 3-4 letnich pod
opieką nauczyciela Wioletty Jarosz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz