Na
przełomie listopada i grudnia nasze przedszkolaki realizowały drugi z czterech
żywiołów .Tym razem zajęły się ziemią w ramach ogólnopolskiego projektu
"Żywiołki".
Podobnie
jak w poprzednim module dzieci szukały odpowiedzi na pytanie Co to jest Ziemia?
Co mamy z ziemi?
Wspólnie
z nauczycielem utworzyły kącik przyrody, w którym znalazły się ilustracje
określające do czego potrzebna jest Ziemia, jakie są jej zagrożenia oraz koszyk
z ciekawostkami do utrwalenia pojęć związanych z ziemią.
Doświadczenia
i eksperymenty
Dzieci
miały okazję do eksperymentowania z ziemią jako glebą-poznawały jej właściwości
- jaki ma kolor? czy pachnie? itp. oraz tworzyły przy udziale nauczyciela
wulkan( z octu, wody i sody) powstały wulkan wywołał na twarzach dzieci
zachwyt.
Plastyczne
inspiracje
Działania
plastyczne zawsze dają dzieciom wiele radości tak było również i tym razem
.Nasze "Pszczółki" zostały podzielone drogą losową na dwa zespoły
tworząc z różnych materiałów model ziemi uśmiechniętej i smutnej.
Żywioł
w naszej okolicy
Podczas
tego modułu wybraliśmy się w poszukiwaniu Ziemi-udało nam się znaleźć różne
rodzaje podłoża w okolicy przedszkola. Sprawdzaliśmy jaka może być gleba -
twarda czy miękka. Podczas spaceru dzieci mogły zaobserwować ,że gleba to także
środowisko życia różnych zwierząt np. dżdżownic czy kretów.
Poznaliśmy
historię węgla , zobaczyliśmy jak wygląda kopalnia podczas spotkania z
górnikiem będąc na wycieczce w Centrum Regionalizmu w Żorach
Potrzebny
i niebezpieczny
Realizując
ten temat dzieci poznały jakie czynniki szkodzą naszej Ziemi, a co jest jej
potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Wspólnie w oparciu o ilustrację
dzieliliśmy jena korzystne i niekorzystne dla Ziemi.
Żywioł
w ruchu
Podczas
zabawy z piosenką "Gospodarka odpadami" utrwaliliśmy pojęcie
segregacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz