ŻYWIOŁ II – ZIEMIA
Realizacja projektu:
1. Kącik tematyczny – do
naszego kącika przyrodniczego dodaliśmy elementy związane z żywiołem, jakim
jest ziemia. Wśród wielu wycinków prasowych znalazły się także wybrane pozycje
literatury dziecięcej wzbogacone o ilustracje. W lepszym doświadczaniu żywiołu
pomogły zgromadzone próbki różnych podłoży oraz historyjka obrazkowa.
2. Doświadczenia i
eksperymenty – wprowadzeniem do tematu była historyjka obrazkowa „Jak powstaje
węgiel”. Miała ona na celu nie tylko poznanie drogi od wydobycia tegoż kruszcu
do spalenia w piecu. Dodatkowo przedszkolaki poznały historię jego powstania począwszy
od ery dinozaurów. Największe zainteresowanie wzbudziła jednak filtracja.
Wykorzystując puste plastikowe butelki, wodę oraz zgromadzone próbki
wykonywaliśmy doświadczenie z wodą. Do każdej butelki bez dna wsypano inny
materiał – piasek, ziemia, żwir, podłoże z mchem. Następnie dzieci nalewały do
nich wodę. Metodą „na oko” oraz przy użyciu stopera mierzyliśmy czas, z jakim
płyn przepływał przez dany materiał. Następnym doświadczeniem było badanie
przez dzieci właściwości zgromadzonych próbek badawczych (zapach, kolor,
konsystencja).
3. Plastyczne inspiracje
– na dużych arkuszach papieru wykonaliśmy plakat pt. „Ziemia to nie śmietnik”.
Poprzez wykorzystanie wycinków prasowych oraz różnych materiałów plastycznych
stworzyliśmy obraz programu co robić, by nasza planeta była czysta a nasze
życie na niej bezpieczne.
4. „Ziemia wokół nas” –
zadaniem dzieci z pomocą rodziców było zdobycie informacji na temat
przydatności różnych rodzajów podłoża naturalnego dla człowieka.
5. „Komu potrzebna jest
ziemia?” – obejrzenie filmu na temat roli ziemi w świecie organizmów żywych. Dzieci
z wielkim zainteresowaniem zapoznały się również z pracą górnika.
6. „Cztery żywioły” –
improwizacja ruchowa z szyfonowymi chustkami i instrumentami perkusyjnymi do
znanej piosenki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz