PLAN PRACY TYGODNIOWEJ
PRZEDSZKOLE Motylarnia
TERMIN :15-19.2016
NAUCZYCIEL: Jolanta
Kaźmierczak
TEMAT KOMPLEKSOWY: Ogień
CELE:
1. Poznawczy: ZAPOZNANIE Z POZYTYWNĄ I
NEGATYWNĄ ROLĄ OGNIA W ŻYCIU CZOWIEKA
2. Kształcący: KSZTAŁCENIE UMIEJĘTBNOŚCI
BUDOWANIA WYPOWIEDZI, UTRWALANIE
ZNAJOMOŚCI NUMERU ALARMOWEGO 112 ORAZ DO STRAŻY POŻARNEJ 998 ORAZ UMIEJĘTNOŚCI
WZYWANIA POMOCY
3. Wychowawczy: UWRAŻLIWIANIE NA
ZACHOWANIE OSTROŻNOŚCI W SYTUACJACH KONTAKTU Z OGNIEM I SPRZYJAJĄCYCH
POWSTAWANIIU OGNIA, WYRABIANIE SZACUNKU DLA PRACY LUDZI RÓŻNYCH ZAWODÓW
Dzień tygodnia
|
Poniedziałek
|
Wtorek
|
Środa
|
Czwartek
|
Piątek
|
Działania w kręgu
|
Słuchanie, rozmowa i nauka ze słuchu
piosenki „Jedzie straż pożarna”’
Rozmowa „Czym zajmują się strażacy?”-
stworzenie listy pytań do strażaków
|
Bhp poruszania się po drogach i w
środkach komunikacji miejskiej, wycieczka do straży pożarne
|
„Ogień-dobry czy zły” w oparciu o
wiersz „Jasny ogień”, doświadczenia z życia, doświadczenia z wizyty w straży
pożarnej: gromadzenie argumentów i ich przeliczanie, porównywanie ilości
|
„Rytualny taniec ognia”-zajęcia metodą
D.Dziamskiej Działania przez Ruch w oparciu o utwór Manuela De Falc
|
Zestaw zabaw ruchowych „Sprawny jak
strażak”
|
PRACA W
KĄCIKACH:
POMOCE
|
KĄCIK DARÓW
(MATEMATYCZNY, JĘZYKOWY)
|
KĄCIK TWÓRCZY
|
KACIK BADAWCZY
|
KĄCIK GOSPODARCZY
|
PIĄTEK
|
AKTYWNOŚĆ DZIECI
|
Ogień w życiu człowieka- układanie z
darów kompozycji nt „Ogień wg pomysłów dzieci, rozmowa na temat prac
|
Wykonanie wozu strażackiego z
wykorzystaniem rolek papieru toaletowego, kartonowych sylwet samochodu
|
Określanie cech ognia- dotykanie
pojemnika(ciepło) , wąchanie,” Kiedy gaśnie płomień?”- doświadczenia ze
zdmuchiwaniem, zakrywaniem słoikiem świeczki, spalanie kartki-popiół (dla
chętnych rysowanie popoiołem )
|
Kolorowe galaretki-każda grupa miesza
inny kolor galaretki- efekt końcowy: przygotowanie deserów z kolorowych
galaretek : „Płomienny deser” (dekoracja bitą śmietaną z pojemnika-gaszenie
ogniaJ)
|
Bezpieczeństwo przeciwpożarowe w
przedszkolu-spotkanie ze specjalistą BHP, pokaz gaśnicy i sposobu jej
działania, wyjść ewakuacyjnych, wzywanie pomocy-tel alarmowe
|
W ramach projektu Żywiołki zdobywaliśmy wiedzę o kolejnym po
Ziemi i Wodzie żywiole- Ogniu. Wiemy już, że ogień jest dobry i potrzebny dla
ludzi, ale może też być groźny.
Uczyliśmy się piosenki „Jedzie straż pożarna”, tańczyliśmy „Rytualny
taniec ognia” Manuela de Falc, wykonaliśmy wozy strażackie, rysowaliśmy palcem
i popiołem. Przygotowaliśmy galaretki do sporządzenia „ognistego deseru”, a
także uczyliśmy się jak wzywać pomoc w przypadku zagrożenia. Dowiedzieliśmy się
i sprawdziliśmy doświadczalnie czego potrzebuje ogień, by się palić. Odwiedził
nas pan Tadeusz Fórmaniak, specjalista BHP, który pokazał jak działa gaśnica i
przygotował dla nas specjalnie bardzo ciekawą prezentację. Zrobiliśmy też
pouczający spacer po…przedszkolu. Znaleźliśmy gaśnice, symbole wyjścia
awaryjnego, zobaczyliśmy system alarmowy oddymiania. Grupa Modraszków wybrała
się także na wycieczkę do Jednostki Straży Pożarnej nr 5. Dyspozytor pełniący
dyżur ogłosił przez mikrofon alarm! Alarm, bo przybyli przedszkolacy z
MotylarniJ Na szczęście nie było prawdziwego wezwania do akcji, zatem
strażacy mogli nam pokazać wozy strażackie, sprzęt i opowiedzieć o swojej
pracy. A że strażak musi być dzielny, sprawny i wytrzymały, nasza wyprawa była
udana mimo kapryśnej pogody i wędrówki na przystanek autobusowy.
Na koniec egzamin na strażaka-przedszkolaka i odznaczeniaJ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz