19 kwietnia wszystkie
dzieci z Niepublicznego Przedszkola „Duszek” ubrały się w kolorze błękitnym.
Grupa 3-4 latki
Grupa 5- latki
1.
Wprowadzenie
do zajęć:
Słuchanie wiersza pt. „Piotruś i
powietrze” L.J. Kerna
- rozmowy na temat treści,
- próby określania przez dzieci
cech powietrza (kolor, kształt, smak)
- wymienianie przez dzieci
miejsc, w których znajduje się powietrze.
2.
Doświadczenia i eksperymenty:
- dzieci zatykając na krótką
chwilę nosy, przekonały się, że powietrze jest niezbędne do życia,
- nadmuchiwanie balonów i
podrzucanie ich
- oglądanie powietrza w słoiku,
butelce, woreczku foliowym
- sprawdzanie co jest potrzebne,
żeby ogień się palił (doświadczenia ze świeczkami przykrytymi słoikami różnej
wielkości),
- sprawdzanie jak zachowuje się
balon na plastikowej butelce zanurzonej raz w zimnej raz w gorącej wodzie,
- sprawdzanie obecności powietrza
w butelce poprzez zanurzenie jej w wodzie,
- oglądanie powietrza w różnych
pojemnikach (powietrze nie ma stałego kształtu)
- zabawa z chusteczką-
balansowanie chusteczką na palcu wskazującym, dmuchanie na chusteczkę tak, aby
utrzymała się u góry.
- balonowa rakieta- napompowany
balon, dzieci wypuszczają tak jak „rakieta”,
- tworzenie fal przy pomocy
słomki w misce z wodą,
- dmuchanie przez słomkę na
kolorowe piórka- próba utrzymania piórek jak najdłużej „w powietrzu”
4. Plastyczne inspiracje – Dzieci przy
pomocy woreczków foliowych napełnionych powietrzem wykonały farbkami pracę
pt.,, Czyste powietrze wokół nas”.
5. Żywioł w mojej okolicy – Dzieci wybrały się do
ogrodu przedszkolnego. Dzieci sprawdzały co się będzie działo z paskami bibuły.
Dzięki paskom dzieci określiły siłę oraz kierunek wiatru. Sprawdziliśmy
również, czy powietrze jest czyste. Nakleiliśmy na tackę pasek taśmy i
pozostawiliśmy w ogrodzie.
6. Potrzebny i niebezpieczny –
- „Co i dlaczego dymi?” Dzieci
wymieniają źródła dymu znajdujące się na planszy (dymy z kominów domów, fabryk,
ognisk, pożary lasu, dym z samochodu, motoru, papierosa). Określanie ich
koloru, gęstości, skutków dla człowieka i przyrody.
6. Żywioł w ruchu :
a) Swobodna interpretacja ruchowa
do utworu „Wiosna” A. Vivaldiego z paskami bibuły
b) zabawy z chustą animacyjną-
tworzenie wichury, a także delikatnego wiosennego wiatru.
c) utrzymanie balonu na chuście
animacyjnej- delikatne poruszanie chustą.
d) W rytm muzyki szybkiej/ wolnej
dzieci poruszały się po sali i łapały w woreczki foliowe powietrze. Następnie
je zawiązywały i porównywały wielkość oraz szybkość spadania.
Na koniec zajęć dzieci samodzielnie
uzupełniły
KARTY
UCZESTNIKA PROJEKTU „ŻYWIOŁKI” J
Marta
Gwóźdź
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz