„Żywiołek Powietrza”
W kwietniu przedszkolaki z
Nieżywięcia realizowały 4 etap ogólnopolskiego projektu „Żywiołki”, którego
celem jest poznawanie i doświadczanie świata oparte na żywiołach. Cel ten jest
fundamentem, na którym budować mamy szczegóły projektu posiłkując się podstawą
programową wychowania przedszkolnego i jej wszystkimi obszarami. Projekt polega
więc głównie na realizowaniu wszystkich obszarów podstawy programowej w oparciu
o żywioły. To jak będzie przebiegał zależy od inwencji nauczycieli i ich
kreatywności. Żywioł ma się bowiem stać inspiracją do działań z dziećmi
opartych przede wszystkim na doświadczaniu i aktywnym przeżywaniu.
W pierwszej kolejności przedszkolaki zostały zachęcane do
wspólnych zabaw ruchowych opartych na kolorze białym, szarym i
niebieskim i skojarzeniach związanych z powietrzem.
Dzieci próbowały za pomocą różnych materiałów (woreczki,
butelki, gazety) przybliżyć szum wiatru.
Po zabawach ruchowych nadszedł czas na zajęcia tematyczne.
Do tego celu Panie nauczycielki skorzystały z różnorodnych zdjęć. Zajęcia
odbywały się w formie aktywnej a dzieci stworzyły siatkę pojęciową do hasła
POWIETRZE / WIATR.
„POWIETRZE – dlaczego jest nam potrzebne”
W związku z tym hasłem dzieci wypowiadały się na temat
przydatności powietrza dla życia ludzi, zwierząt i roślin.
„POWIETRZE – jakie są zagrożenia”
Panie wychowawczynie zapoznały dzieci z
niebezpieczeństwami związanymi z działalnością wiatru.
„RODZAJE WIATRU” – czyli od lekkiego wietrzyku do
wichury, gdzie dzieci wysłuchiwały nagrań różnych rodzajów wiatru, a następnie
dopasowywały do nich odpowiednie obrazki i naśladowały usłyszane dźwięki
Podczas zajęć przedszkolaki zapoznały się także z historią o
psotnym wietrze i poznały zastosowanie wiatraków, które są obecne
w powiecie brodnickim.
Pracą plastyczną jaką wykonały dzieci były małe wiatraczki,
które służą do ćwiczeń oddechowych i wspólnych zabaw, czyli doświadczania
zjawiska powietrza/wiatru
Dzieci na podstawie zdjęć przypomniały sobie też „Święto
latawca”, które organizowane było w przedszkolu jesienną porą, a podczas
którego również rozmawiały na temat zastosowania wiatru, w przypadku różnych
maszyn i przedmiotów, które potrzebują go aby latać. W tym przedszkolaki też
puszczały na wietrze latawce przygotowane wraz z rodzicami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz