„Tygryski” z Przedszkola nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi -
„Powietrze” :
1. Tematyczny kącik.
Utworzyliśmy
kącik „Żywiołek- Powietrze”, w którym umieściliśmy: pustą butelkę, nadmuchane
baloniki, piórka, „tornado” w butelkach, wiatraczki i własnoręcznie zrobione
latawce.
2. Doświadczenia i
eksperymenty:
·
Tworzyliśmy „Tornado” z: dwóch butek, płynu do naczyń oraz
grubej taśmy.
·
Badaliśmy właściwości powierza: sprawdzaliśmy czy ma zapach, czy
jest ciężkie czy lekkie a także szukaliśmy sposobów aby „zobaczyć” powietrze:
-za
pomocą pustej butelki i wody sprawdzaliśmy czy powietrze jest w butelce,
-badaliśmy
czy powietrze jest lekkie czy ciężkie: wrzucaliśmy do wody różne przedmioty
(butelka, rękawek do pływania, balon) z „powietrzem” i bez niego następnie
obserwowaliśmy, które z nich toną a które unoszą się na wodzie.
3. Plastyczne
inspiracje:
·
Tworzyliśmy kolorowe prace plastyczne: rozdmuchiwaliśmy
różnokolorową farbę na kartce papieru za pomocą słomek,
·
wykonaliśmy z liści i gałęzi, szpulek i sznurków latawce,
·
tworzyliśmy kolorowe wiatraki z papieru, pinezki, korka i
słomki.
4. Potrzebny
i niebezpieczny.
·
Dowiedzieliśmy się skąd bierze się tlen oraz dlaczego jest tak
ważny w naszym życiu.
·
Oglądaliśmy bajkę „Nie taki prąd straszny”, z której
dowiedzieliśmy się w jaki sposób można wykorzystać energię wiatru do
wytworzenia prądu.
·
Poznaliśmy zagrożenia jakie może wytworzyć wiatr, oglądaliśmy
filmik „Niebezpieczny wiatr”, z którego dowiedzieliśmy się jak powstaje trąba
powietrzna oraz jakie zniszczenia może spowodować.
5. Żywioł w ruchu:
·
„Dmuchanie piórek”- wprawialiśmy w ruch kolorowe piórka, każdy z
nas musiał tak długo dmuchać, żeby jak najdłużej utrzymać w powietrzu piórko.
·
„Taniec wiatru”- słuchaliśmy utworu Johannesa Brahmsa „Taniec
węgierski”, otrzymaliśmy kolorowe
apaszki a następnie każdy z nas zamienił się w „wiatr” i poruszaliśmy
się do zasłyszanej muzyki.
·
„Odgłosy wiatru”– podzieliliśmy się na trzy grupy i za pomocą
rekwizytów: dmuchanie w butelki, gniecenie gazet i pocieranie foliowych torebek
utworzyliśmy wietrzną orkiestrę.
·
Słuchaliśmy odgłosów wiatru: silnego, umiarkowanego i słabego
oraz naśladowaliśmy sposób poruszania się do zasłyszanego odgłosu.
Opracowanie:
Katarzyna Blachucik,
Katarzyna Smęt,
Anna Ryrych,
Sabina Erm.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz