Sprawozdanie z realizacji projektu "Żywiołki-
Woda" w grupie "Pszczółki"
Na początku naszej
przygody z "Żywiołkami " przedszkolaki zostały zapoznane z listem
nadesłanym od ŻYWIOŁÓW oraz rozwiązały zagadkę , która podpowiedziała dzieciom
od jakiego żywiołu rozpoczniemy naszą przygodę. Rozwiązaniem jakie podały
dzieci była - woda. Następnie zostały dzieciom rozdane imienne karty uczestnika, dzięki którym mogą
zbierać naklejki za uczestnictwo w zabawach z żywiołami.
Wspólnie z dziećmi założyliśmy na potrzeby projektu Kącik
małego badacza - w którym znalazły się tace , lupy, lejki , szklane pojemniki,
plastikowe pojemniki oraz różne przedmioty do doświadczeń. Wśród różnych rzeczy
nie zabrakło różnych edukacyjnych obrazków pozwalających utrwalić między innymi: pod jaką postacią może być
woda. Dzieci miały okazję do eksperymentowania: przelewania wody , mieszania
różnych produktów z wodą. Obserwacji co się rozpuszcza , co pływa , a co tonie.
Sprawdzaliśmy właściwości wody określając smak, zapach, kolor. Wspólnie
zastanowiliśmy się jaka może być woda np. po zmieszaniu z solą, cukrem.
Odpowiedzi jakich głownie udzielały dzieci to : zimna, gorąca, ciepła Dzieci miały okazję poszukać kropel wody
podczas spaceru znalazły ją na liściach,
w kałuży i na ogrodzeniu wokół szkoły. Miały okazję tworzyć
pracę plastyczną związaną
z deszczem za pomocą pasteli olejnych z wykorzystaniem elementów Edukacji
Kinezjologicznej i metody origami Doroty Dziamskiej.
Podczas naszego spotkania nie zabrakło znalezienia
odpowiedzi jak dbać o wodę i dlaczego czasem może być ona niebezpieczna. Na
zakończenie naszej przygody szukaliśmy odgłosów jakie może wydawać woda.
Bawiliśmy się z szarfami imitującymi
kałuże.
Temat wody dostarczył naszym przedszkolakom wielu
doświadczeń ,niestety z braku czasu nie mogliśmy zrealizować wszystkich jej
aspektów ,ale z pewnością do tematu wody powrócimy przy okazji Światowego Dnia
Wody w marcu. Serdecznie Pozdrawiamy Pszczółki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz